2010年5月17日星期一

难忘 Unforgetable

         今晚,张佳红和李松来我们这里玩,可真是碰巧,他们来的不是时候。

         就在他们上网上得起劲的时候,门口保卫科的保安抓了一个偷摩托车的嫌犯,被扣留在社区的南大门口,我们几个迅速前往。经过盘查当事人的身份证,对方居然是1986年出生,也是一个80后,比我才大了三岁。当我看到他的资料,我愕然了。

         我的专业是法律,我尽量控制自己的思维和想法,我要坚持自己的职业操守,没有证据绝对不能冤枉对方。我也不想去随便给他戴上什么帽子,只是那么多居民来到警务室门前围观,众目睽睽之下,我一时很难抉择,只能愣愣地站在一旁,看他们处理。

         他说他是给附近居民家中装修的工人,晚上收工要回家,骑着摩托车路径社区北门口的时候被保安盘查,发现他没有带摩托车钥匙,他扭头就往南门方向跑,北门保安和南门保安联系,然后就在南门被截住了。说他是偷车的。

         同样是年轻人,为什么会有这么大的差距呢?

         今晚想法一下子又多了许多,剪不断,理还乱。还是经济水平决定一切啊,我想我还是必须珍惜现在爸妈给的这一切,好好努力学习,将来做一个对社会有用的人。

王鲁川

2010517

      

       Zhang Jiahong and LiSong paid a visit to us tonight. However, unfortunately, something happened unexpectly.

       The guards of the Jinling Community announced us that they had caught a thief who was supposed to have stolen a motorbike and now was been detained at the front entrance of the community. We hurried to get there for a look. Trough the investigation, he was born in 1986, just 3 years older than I. I was astonished when I saw it.

       My job was law. I tried to control my mind and expression and nothing can slander him without certain evidence. But a huge wave of crowds gathered around our security room. I stood by, seeing what they decided to do next.

       Through what he had said, he was a decoration worker for a family and was just going to go home at night.

       We are the same as young, how deep a gap between us !

       Tonight I am trouble and can't say a word. I must work hard and be a useful man for the society.

Derry.W

Monday, May 17, 2010

没有评论:

发表评论